Також індастріал метал важко відрізнити від індастріал-року, оскільки обидва напрямки залишають вільний простір для винахідливості та новаторства. Умовно, всі артисти індастріал-метал можуть бути віднесені до індастріал-року, але не всіх артистів індастріал-року правильно відносити до індастріал-металу. Загальним приблизним критерієм береться швидкість та "тріскучість" гітар - якщо гітари грають швидко і сильно дисторшовані - очевидно маємо справу з індастріал-металом.
СтановленняХоча гітари використовувались такими індастріал-гуртами як Throbbing Gristle з самого початку існування цього напрямку, до 1980-х років взаємопроникнення індастріалу і металу не відбувалось. Сцена індастріал-металу стала результатом зближення ряду різних музичних напрямків, хоча британський гурт Killing Joke часто розглядають як піонера індустріального року, що справив значний вплив на багато гурти індастріал-металу. Сформувавшись на рубежі 1970-1980-х років, їх звук походив на пост-панк, скомбінований з синтетичними звуками та ритмами, що були властиві металу або деяким танцювальним напрямкам того часу.
Ряд електронних музикантів почали додавати елементи музики металу, перш за все - Ал Йоргенсон а також гурт Ministry в своїй пісні The Land of Rape and Honey (1988). Гурт Ministry, що раніше не використовувал гітару, починає застосовувати метал-гітару і такі композиції як "Stigmata", "The Missing" і "Deity" стають переламним моментом. Наступні альбоми - The Mind is a Terrible Thing to Taste та ''Psalm 69: The Way to Succeed and the Way to Suck Eggs забезпечили цьому гурту провідне місце в індастріал-металі.
В той же час, в гітарній музиці KMFDM відчуваються впливи металу в таких синглах як Virus (1989) та Godlike (1990). В 1990 Killing Joke випускає Extremities, Dirt And Various Repressed Emotions, в якому спрямовує раніше темний, гнітючий звук в русло індастріал-металу.
Подальший розвитокРозквіт індастріал металу припадає на початок 1990-х років, причому в Північній Америці цей напрямок навіть випереджав чистий індастріал у популярності. Оригінальне відгалуження індастріал-металу стало відоме як агро-індастріал, тоді як більш насичене гітарними звучаннями панку і хардкору відгалуження отримало назву колдвейв (провідні гурти - Chemlab, 16 Volt та Acumen). В Європі, деякі гурти, наприклад Young Gods та Swamp Terrorists створювали індастріал метал без "живих" гітар, повністю базуючись на семплах. Багато провідних груп в своїй творчості більшою чи меншою мірою використовували технічні прийоми індастріал-металу - зокрема Skinny Puppy, Front Line Assembly та Die Krupps.
Раніше, в творчості таких гуртів як Rammstein та Oomph! спостерігаємо вплив електронної музики, поряд з індастріалом та хард-роком, що вивів до становлення нового стилю, що став відомий під назвами нім. «Neue Deutsche Härte» (дослівний переклад — «Нова німецька жесть») або «Tanz-Metall» (англ. dance metal, танцювальний метал).
Вплив індастріал-металу помітний у творчості гуртів важкого металу, що проявляється у використанні синтетичних звуків, властивих цьому напрямку. Fear Factory є одною із значніших, що почала використовувати електроніку на ранньому етапі. Серед інших можна перелічити: Devin Townsend, Strapping Young Lad. Багато сучасних метал/ню-метал гуртів під впливом індастріалу та електронної музики, використовують семплери та секвенцери. Серед них - Rob Zombie, Static-X, Powerman 5000, Monster Voodoo Machin. Ці гурти також іноді відносять до індастріал-металу.