Меню сайту
Міні-чат
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика
$

              



Головна » 2009 » Лютий » 16 » Треш-метал/Thrash Metal
Треш-метал/Thrash Metal
19:10

Треш-метал (англ. thrash metal, від to thrash — «молотити», «бити») — музичний напрям в металі, що дало початок всім екстремальним його різновидам. Характеризується достатньо високою швидкістю виконання, більшою жорсткістю пробивних, швидких, виконаних в низькому діапазоні частот ритмічних фігур (рифів) в порівнянні з класичним хеві-металом і агресією укупі з технічним, шматуючим, таким, що молотить, швидкісним стилем гітарних соло у високому діапазоні частот і басово-гітарним тремоло. Лінії вокалу нерідко дисонують з інструментальною фактурою, хоча в цілому вокальну манеру, хай і достатньо форсовану і експресивну (частіше зустрічаються достатньо низькі, мужні голоси), ніяк не можна назвати антимузичною. Тексти пісень часто рясніють спробами критики суспільних устроїв, часто пов'язані з різними проявами соціальної несправедливості. У текстах часто використовується грубі засоби виразу мови, що частково перетинається і ріднить треш-метал з хардкором.

Риси жанру

Характерними рисами треш-металу є швидкий стрімкий темп виконань, швидкісних низькочастотних гітарні рифи і високочастотні соло. Гітарні ритм-партії при виконання треш-металу характеризуються приглушенням вібрації струн долонею (англ. palm muting) і стаккато при сильно спотвореному звуці, унаслідок чого отримується якесь «пихкаюче» звучання.
При виконання трэш-метала гітарні соло чи не виключно граються тільки на високій швидкості, завдяки чому вони і набувають свого відмітного звучання, що молотить. При виконання соло музиканти часто використовують таку техніку гри, як свип (англ. sweep picking), легато, змінне звукоизвлечение (англ. alternate picking), пропуск струн (англ. string skipping) і теппинг двома руками (англ. two-hand tapping). Появи соло-гітаристів, виконуючих треш-метал, корінням йде в епоху NWOBHM.

Швидкість і співвідношення темпів в піснях треш-металу — це те, що його відрізняє від інших стилів. Звучання музики стає таким, що патрає, вибуховим завдяки відмітному стилю гри ударних інструментів. Як правило, при виконання музики в стилі треш-метал ударяється малий барабан на кожну другу частку такту. Також поширений несамовитий, кулеметний стиль гри на бас-бочці. Треш-ударники часто удаються до використання двох бас-бочок одночасно. Багато хто з них визнаний як кращі ударники в рок-музыке, наприклад Дейв Ломбардо з групи Slayer.

У зв'язку з високою скоростю виконань пісень в треш-металу багато бас-гитаристи удаються до використання плектров (медіаторів) замість пальців, тобто використовують медіаторную техніку гри, а не пальцьову, щоб не відставати від інших інструментів. Проте, деякі видатні басиста, в числі яких Кліфф Бертон (Metallica), Френк Беллоу (англ. Frank Bello, Anthrax), Грег Крістіан (англ. Greg Christian, Testament), все-таки виконують свої партії пальцями. Деякі басисти також використовують переобтяжене або деформоване звучання свого інструменту — підхід, популяризованный Кліффом Бертоном і Леммі Килмістером (англ. Lemmy Kilmister, Motцrhead).Стилі виконання вокальних партій відрізняються. Більшість вокалістів удаються до скрегочучого, різкого, дратівливого способу виконання, деякі орієнтуються в своїй творчості на манеру співу, властиву поп-музиці і панку, інші виконують свої партії так, що це схоже просто на крики.

Тематична складова текстів пісень в треш-металу включає насильство, питання життя і смерті, релігію і суспільство, зокрема це війна, нелюдяні звірячі відчуття, приховані в підсвідомості, і уявлення про майбутній колапс людської цивілізації (що частково перекликається з ідеями панка). В протилежність іншим екстремальним напрямам в музиці, треш-метал часто звертається до позитивних соціальних явищ, наприклад тема енвайронменталізму простежувалася в творчості групи Nuclear Assault.


Історія


Витоки

Витоки треш-металу на загальну думку сходять до кінця 1970-х років — початку 1980-х років, коли деякі металічні групи привнесли екстремальну швидкість хардкор-панк в традиційну мелодику і ритмічну структуру метала. Venom і особливо Motorhead зазвичай розглядаються як групи, що дали поштовх розвитку треш-металу.
В кінці 1970-х років з'являються такі хардкор панк групи, як The Misfits і Black Flag. Вони трохи віддалилися по звучанню від своїх попередників, значно збільшивши швидкість виконання ритмічних структур своїх пісень. Також у виникненні треш-металу свою роль зіграли Discharge, The Ramones, Sex Pistols і The Dead Boys.
Батьківщиною треш-металу вважається Каліфорнія, де на початку 1980-х років місцеві групи, що надихнули успіхами NWOBHM, внесли до класичного хеві-метал більше швидкості, традиційний американський хардкор і трохи атмосфери панк-року. Найближчим спорідненим жанром раннього треш-металу був спід-метал, і спочатку критики не розділяли їх, проте пізніше СПІД еволюціонував в мелодійний пауер-метал.
1981 рік можна розглядати як ключовий рік для освіти і розвитку треш-металу, проте розгляд творів, написаних раніше 1981 року, допомагають оглянути жанр в цілому. Пісня групи Queen 1974 року «Stone Cold Crazy» вважається раннім передвісником звучання треш-металу. Metallica отримали Греммі за запис і виконання цієї пісні в 1991 році. Перший риф пісні Black Sabbath «Symptom of the Universe» 1975 року можливо є першим треш-рифом, хоча їх же пісня «Into the Void» 1971 року, «Paranoid» 1970 року, галопуючий стиль виконання якої показує трэш-метал в його зародковому стані, так само гідні такого статусу. Піонери швидкісного метала Judas Priest також утілили в життя на альбомі Stained Class в 1978 році деякі ідеї, що додали альбому деяке треш-металічне звучання, включаючи панковський контрапункт поліфонічний риф в пісні «Saints in Hell» і загальну структуру пісні «Exciter», яку часто зараховують до передвісників треш-металу.
Існує таке поняття, як «Велика четвірка треш-металу». У неї входять чотири групи, виконуючі музику в жанрі треш-метал: Metallica, Megadeth, Slayer і Anthrax. Вважається, що творчість цих колективів поклав початок розвитку даного напряму в музиці. Найбільш відомими американськими треш-групами крім вищеназваних виконавців вважаються Exodus, Overkill, Testament.

Група з Південної Каліфорнії Leather Charm склала пісню «Hit the Lights». Leather Charm було відведене короткий час, і вона незабаром розпалася. Основний автор пісень в Leather Charm, Джеймс Хетфілд, приєднався до Metallica, коли прочитав замітку Ларса Ульріха в газеті про те, що він шукає вокаліста, гітариста і басиста. Пісня «Hit the Lights» була випущена під маркою Metallica. Metallica випустили демо-запис No Life 'Til Leather в липні 1982 року і були другою групою, що випустила довгограючу пластинку після Venom. Вона називалася Kill 'Em All і була випущена в липні 1983 року. Незабаром після цього Slayer записали свій дебютний альбом під назвою Show No Mercy в грудні 1983 року. Альбом Motоrhead Overkill 1979 року (а зокрема така пісня у Motоrhead, як «Overkill» з ураганним на ті часи темпом, могутньою ритм-секцією, з просто таки маніакальною роботою ударних і зокрема з більш акцентованим використанням здвоєних барабан-бочок, яка викликала справжній фурор в середовищі металічного андеграунду дав назву однойменній групі з Нью-Джерсі, яка в 1981 році записала пісню, що часто розглядається як перша пісня в стилі треш-метал, — «Unleash the Beast Within» Група Metal Church зробила декілька репетиційних записів в 1980-81 роках, дуже схожих на перші досягнення Metallica і Overkill, хоча вони і не були настільки трэшевыми.
Першим треш-демо може цілком вважатися Red Skies групи Metal Church, записане в кінці 1981 року. Інструментальне демо поєднувало в собі елементи треш-металу, швидкісного метала і пауер-металу, проте не отримало такої популярності, як їх же друге дмемо 1982 року. У 1981 році також випустили перший демо-запис Znowhite, метал група з Чікаго, яку одні музичні критики відносять до спід-металу, а інші — до треш-металу. Згідно з різними даними канадська група Exciter також записала демо або в 1980 році, або в 1981 році. Цю групу відносять в більшості випадків до треш-металу, проте самі себе музиканти відносять до пауер-хеві-металу.
Metallica на світло вишли другими з демо Power Metal, випущеним в квітні 1982 року, і потім No Life 'til Leather в липні того ж року, і першими із студійним альбомом Kill 'Em All в липні 1983 року. Після цього групи Slayer і Exodus записали свої альбоми з важчим звуком. Одночасно в Європі група Artillery в листопаді 1982 року також записала демо We Are the Dead із звучанням, більш орієнтованим на таке як у Black Sabbath, що виявилося в тому, що треш-метал Artillery не був таким швидким, як у Metallica, проте там були схожі ритмічні ідеї.
Розвиток європейської сцени треш-металу почався на початку 1982 року в основному під впливом найбільш агресивної музики Німеччини і Англії того часу. Творчість груп, представляючи NWOBHM, такі як Tank, Raven і Venom, а також Accept, мотивувало музикантів Східної Європи до створення власних колективів, таких як німецькі тевтонські треш-метал групи Sodom, Kreator і Destruction (які в Германії називають «Три світила треш-металу» (німий. "Dreigestirn des Thrash")). Тевтонський треш-метал характеризується жорсткішим і щільнішим звуком. Найбільш помітними представниками даної школи є також Holy Moses, Tankard, а також швейцарська група Coroner.


Середина 1980-х років

Пік популярності треш-металу припав на середину — кінець 1980-х рр. Популярність треш-металу зросла в 1984 році з виходом однойменного міні-альбому Overkill, альбомів Metallica Ride the Lightning, Anthrax Fistful of Metal і Slayer Haunting the Chapel. Відбулося те, що обважнює звучання, що відбилося в творчості Exodus на альбомі Bonded by Blood і Slayer на альбомі Hell Awaits. У 1985 році німецька група Kreator випустила свій дебютний альбом Endless Pain, а бразильці Sepultura — свій міні-альбом Bestial Devastation. Група Megadeth, заснована колишнім учасником Metallica, гітаристом Дейвом Мастейном, також в 1985 році випустила свій перший альбом Killing Is My Business. And Business Is Good!.
Деякі з найбільш значущих і таких, що зробили вплив на розвиток даного напряму в музиці і музичну індустрію в цілому альбомів були записані в 1986 році. Група Dark Angel випустила другий альбом під назвою Darkness Descends, що виконаний в надмірному в усіх відношеннях стилі і включає дуже довгі, украй швидкі (деякі більше 300 ударів в хвилину), несамовиті і криваві пісні. Slayer, що уславилися найбільш зловісною групою початку 1980-х років, випустили Reign in Blood, що розглядається як альбом, що залишив найбільший слід в історії (згідно All Music Guide, цей запис породив весь дэт-метал цілком, що не зовсім вірно — перебільшено). Kreator випустили Pleasure to Kill, який пізніше також зробив вплив на формування дез-металу.
Альбом Metallica 1986 року Master of Puppets був одним з перших треш-метал альбомів, що викликали захоплення критиків і що мали комерційний успіх. У листопаді того ж року Megadeth випустили Peace Sells. But Who’s Buying?, успіх якого привів до комерційного прориву групи. All Music Guide розглядає цей поворотний для всього треш-металу альбом як один з найбільш помітних альбомів десятиліття, і один з визначальних треш-метал альбомів.
Megadeth, Helstar, Testament і Heathen відомі завдяки яскравій грі своїх соло-гітаристів. Альбом групи Watchtower 1985 року Energetic Disassembly демонстрував більше прогресивної долі, включаючи запозичення з джазу.
Треш-метал породив в середині 1980-х років багато піджанрів, в числі яких дез-метал і блек-метал. Треш сильно вплинув на найперші дет-метал-групи — Death і Possessed. А треш-метал групи Venom, Bathory і Celtic Frost в середині 1980-х років записали альбоми, які відрізнялися сирим і брудним звучанням і окультною тематикою і які вважаються першими альбомами в жанрі блек-металу.

Кінець 1980-х років

Пізні 1980-і роки показали зміни, події в такому музичному жанрі, як треш-метал. Помалу звучання стало мелодійнішим і в деякій мірі не поєднувалося з текстами пісень. Хоча стиль вже був відомий завдяки своїй технічній, відбувся перехід в іншу крайність, що дало поштовх появі нових талановитих груп. Наступив час доводити солідній публіці, пресі і критикам, що треш-метал — це не тільки динамічний і ураганний натиск на вуха слухачів, але і те, що треш-групам цілком під силу і витонченіша і тонша творчість. Прагнення і бажання грати складнішу і різноманітнішу музику охопило практично всі жанри і стилі метала і, звичайно ж, групи найбільш екстремальних напрямів метала теж не залишилися в стороні від цих тенденцій.
У середовищі треш-виконавців почали з'являтися колективи, які не боялися йти на сміливі експерименти, підходили різноманітніше до аранжування і структуризації традиційних форм трэш-метала. Хронологічними першопроходцями і зачинають техно-трешу і прогресивного трешу, на загальну думку, вважаються американська група Watchtower і канадська Voivod. Watchtower синтезували треш-метал з джазом і арт-роком, показавши при цьому неабиякі здібності інструменталістів і справді віртуозів своєї справи. Канадці надихнули на творчість творами такого класичного композитора як Бела Барток і легендарними британськими колективами Pink Floyd і King Crimson. І все це багатство і різноманітність своїх музичних смаків учасники групи органічно з'єднали з елементами треш-металу, отримавши тим самим оригінальну і ні на що інше не схожу версію важкої музики названою «психоделічний метал».
Хвиля захоплення експериментальною музикою докотилася і до берегів європейського континенту. На прилавках спеціалізованих магазинів з'явилися альбоми швейцарської групи Celtic Frost, німецькою Mekong Delta і данською Artillery. Швейцарці є новаторами в метал музиці. При аранжуванні своїх музичних тим і структур вони одними з перших в металі почали використовувати струнні оркестровки, оперний вокал і електронне звучання. Група Mekong Delta впритул підійшла до злиття треш-металу з класичною музикою, результат вийшов більш ніж переконливий. Музика колективу надзвичайно різноманітна, одночасно складна і приваблива. Данці Artillery спиралися в своїй творчості на складне ритмічне і аритмічне збиття, часті зміни ритму і темпу, використання гітарної акустики. Естафету техно-треш-металу підхопили такі колективи як: американці Toxik, Hades і Realm, німці Sieges Even, Despair (перша група Вальдемара Зорюхти (німий. Waldemar Sorychta)) і Deathrow, канадці D.B.C., Infernal Majesty і Annihilator, швейцарці Coroner і шведи Hexenhaus, в особі яких техно-треш-метал отримав гідні продовжувачі своїх славних традицій.
У 1987 Anthrax випустили новий альбом Among the Living, з швидкими і важкими гітарами і барабанами, що дроблять. Пісні групи Anthrax можна розглядати як трохи більш мелодійні в порівнянні з іншими виконавцями того часу завдяки високому вокалу.
Група Testament випустила свій дебютний альбом The Legacy в тому ж році. Музичне звучання групи було акцентоване на прогресивніших елементах треш-металу. Тексти пісень особливо на цьому альбомі зачіпали окультну і сатанинську тематику, що вплинуло на формування тематики дет-металу в цілому. Death Angel на своєму першому альбомі The Ultra-Violence 1987 року звернулися до коріння треш-металу, де простежуються більш оперні впливи класичної долі на тематику текстів, наприклад таких груп, як Queen і груп NWOBHM, як, наприклад, Iron Maiden.
У 1988 році група Suicidal Tendencies, яка в попередні роки грала виключно в стилі панк, випустила свій дебютний альбом How Will I Laugh Tomorrow When I Can’t Even Smile Today на одній з провідних фірм грамзапису. На цьому альбомі були присутні ті, що молотять гітарні рифи і металеве звучання з набагато складнішими структурами пісень, чим на їх попередніх альбомах, проте група все ж таки залишалася вірна своєму корінню як група, в якої пісні були дуже мелодійні і приспіви були такими, що запам'ятовуються.
До 1988 року стиль був вже досить насичений новими групами, але класичні альбоми ще тільки повинні були бути записані. Третій альбом групи Sepultura Beneath the Remains 1989 року додав групі лідируючі позиції в жанрі; його продажі склали 200 000 копій. Це пов'язано з переходом групи на більший лейбл Roadrunner records. Testament продовжили свої творчі дослідження альбомами The New Order 1988 року і Practice What You Preach 1989 року, що показали музичне зростання учасників групи і що додали їм майже таку ж популярність, як у груп «Великої четвірки». Група Vio-lence, що відносно пізно з'явилася в жанрі треш-металу, випустила відмінний дебютний альбом Eternal Nightmare 1988 року, де були скомбіновані безжальні гітарні риффы і прийоми вокального виконання, властиві панку, що вилилося в дуже важкий і швидкий треш-метал альбом. Канадські трешери Annihilator записали свій надзвичайно технічний перший альбом Alice in Hell 1989 року, що отримав захоплені відгуки завдяки своїм швидким рифам і віртуозному гітарному соло. Sadus — ще одна група, що піддалася впливу треш-металу, з дуже могутнім звучанням завдяки без ладовій бас-гитарі Стіва Діджорджіо (англ. Steve DiGiorgio, також в Death). В цей час в Германії Sodom випустили альбом Agent Orange, а Kreator — Extreme Aggression. Обидва альбоми висадили треш-метал громадськість в 1989 році і розглядаються як класика треш-металу шанувальниками даного стилю у всьому світі.
Корифеї стилю продовжували записувати класичні альбоми. Megadeth випустили So Far, So Good. So What! у 1988 році, тоді як Metallica, видавши .And Justice for All в тому ж році, зняли свій перший відеокліп на пісню про Першу світову війну під назвою «One». Надзвичайно складна структура пісні з'явилася передвісником появи груп прогресивного метала, включаючи Dream Theater, учасники якої розглядають Metallica як групу, що зробила на них найбільший вплив.

1990-і роки

Серед альбомів, виданих в 1990 році присутні, такі альбоми, як Rust in Peace групи Megadeth, Persistence of Time групи Anthrax, Seasons in the Abyss групи Slayer, Lights.Camera.Revolution! групи Suicidal Tendencies, Souls of Black групи Testament, Never, Neverland групи Annihilator і Coma of Souls групи Kreator. Всі ці альбоми були комерційно вдалими творами вищеперелічених артистів.
1990-і роки — час, коли колективи, що виступали в жанрі класичного треш-металу почали розглядатися як атавізми, оскільки багато трешери експериментували з новими напрямами жанру. Альбом 1992 року групи Iced Earth Night of the Stormrider об'єднав в собі риси пауер-металу і треш-металу. Лебедина пісня групи Dark Angel, альбом Time Does Not Heal, був вельми технічний прогресивний треш-метал з величезною кількістю технічно важких рифів — 246 рифів в альбомі! Багато виконавців, такі як Machine Head (сформована з Vio-Lence) і Pantera, проте, вважали за краще піти в повільнішому напрямі, виробивши новий напрям в треш-металу — грув-метал, який рідше іменують «пост-треш-металом».
Хоча в 1990-х роках переважаючим жанром була альтернативна доля, на нього зробили свій вплив виконавці треш-металу. Альтернативна група Primus (учасником якої був колишній гітарист Possessed Ларрі Лалонде) змішала в своїх швидких піснях фанкові басові партії Леса Клейпула (англ. Les Claypool) і гітарні риффы з відтінком треш-металу.
Багато ветеранів треш-металу поміняли своє звучання на доступніше для широкої аудиторії і для радіо. У 1991 році Metallica випустили однойменний альбом, який побив рекорд продажів альбомів не тільки групи, але і всього метала в цілому. Всього було продано більше 14 000 000 копій альбому, і він сертифікований RIAA як «діамантовий». Пізніше група випустила альбоми Load 1996 року і ReLoad 1997 року, в яких відбився вплив блюзу, блюз-року, класичного хеви-металу і південної долі.
Megadeth і Anthrax також скрутили з раніше наміченого курсу. Megadeth пішли в доступнішому для слухача напрямі зі своїм альбомом 1992-го року Countdown To Extinction. Anthrax розлучилися зі своїм лідером Джої Беладонною (англ. Joey Belladonna) і прийняли вокаліста групи Armored Saint Джона Буша (англ. John Bush), чий стиль співу відрізнявся від його попередника. Першим релізом в новому складі був альбом 1993 року Sound of White Noise.
Testament випустили мейнстрімовий мелодійний альбом The Ritual в 1992 році перед тим, як перешли до більш орієнтованому на дез-метал звучанню. Annihilator перемкнулися на більш комерційний стиль, випустивши альбоми Set the World on Fire і King of the Kill перед тим, як повернулися до витоків. Kreator почали експериментувати з індустріальним металом і готикою починаючи з альбому Renewal. Деякі колективи, такі як Slayer залишилися вірні жанру. Їх альбом Divine Intervention виконаний в класичному треш-метал стилі, хоча згодом в музиці групи з'явилися елементи нью-металу.
Учасники Sepultura, Annihilator і багато інші треш ери прийняли участь в записі альбому United фірми Roadrunner в 2005 році. У першому виданні серії були представлені визнані класики жанру і нові групи треш-металу. Проходить хвиля возз'єднань старих треш-метал груп, таких як Nuclear Assault, які випустили новий альбом Third World Genocide. Група Testament возз'єдналася в оригінальному складі і дала серію концертів, а також видала живий альбом і відео під назвою Live In London. Музиканти випустили новий альбом The Formation of Damnation 29 квітня 2008.

Останні тенденції

У останній час треш-метал нарівні з іншими жанрами екстремального метала, які раніше вважалися мертвими для мейнстрімових ЗМІ, але що благополучно існували в музичному андеграунді, виявляють тенденцію до відродження, набуваючи нової популярності. Частково цьому може сприяти підвищення доступності різних форм метала і класичної долі завдяки виконання кавер-версій старих класичних метал-хітів молодими виконавцями, інтернет-радіо і супутниковому радіо, а також телевізійним каналам, таким як VH1 і MTV.
Старі треш-виконавці продовжують випускати новий матеріал: однойменний альбом групи Sodom в 2006 році, United Abominations групи Megadeth в 2007 році, Christ Illusion групи Slayer в 2006 році, Enemy of God групи Kreator в 2005 році, The Atrocity Exhibition.Exhibit A групи Exodus в 2007 році, Immortalis групи Overkill в 2007 році, Killing Peace групи Onslaught в 2007 році і The Formation of Damnation групи Testament в 2008 році.
Можна відзначити нову хвилю популярності треш-металу, пов'язану з популярністю груп, виконуючих металкор, багато хто з яких заявляє, що грають в стилі треш-металу, хоча не мають з ним абсолютно нічого спільного. Молоді колективи такі, як Municipal Waste, Evile і Warbringer підписують контракти з крупними лейблами такими, як Century Media Records і Earache Records. Такі групи як Merciless Death, Avenger of Blood, Fueled By Fire, Bonded By Blood і Insinnerator також видають демо-записи і випускають альбоми, виконані в стилі старої школи треш-металу.
 

Похідні жанри
У треш-металу виділилися такі підстилі як техно-треш (Mekong Delta, Annihilator), кроссовер-треш (D.R.I.), грув-метал (Pantera), брутальний треш-метал (Vulcano, Possessed).
Треш-метал, в якому присутні елементи панка в більшій кількості, чим в класичному треш-металу, носить назву кроссовер-треш, або скорочено кросовер. Загальне звучання даного жанру піддається більшому впливу панка, чим класичний треш-метал і містить в собі більше метал-элементів, чим традиційний хардкор панк і трешкор. Кросовер часто агресивніше і швидше за традиційний панка унаслідок більшого впливу треш-металу на його звучання. Піонерами цього жанру були Nuclear Assault, Dirty Rotten Imbeciles, Stormtroopers of Death, Suicidal Tendencies, Cryptic Slaughter, SSD, DYS, Cro-Mags і Septic Death.
Кросовер об'єднав в собі повільніші трешові рифи і розривні гітарні рифи, такі, що зазвичай зустрічаються в хардкорі, і сприяв появі ще двох похідних жанрів таких, як грув-метал (іноді зустрічається назва пост-треш) і металкор. Перший жанр відрізняється важчою темною естетикою метала, включаючи гітарні соло, впливи класичної музики, блюзове коріння традиційного метала, і стоїть ближче до традиційного трешу. Другий жанр відображає більше естетики хардкор панка, в нім часто відсутні гітарні соло, віддається перевага ритм-секції.
Категорія: Стилі | Переглядів: 3095 | Додав: metal-archives | Рейтинг: 5.0/2 |
Copyright MyCorp © 2024 |