Меню сайту
Міні-чат
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика
$

              



Головна » 2009 » Лютий » 20 » New metal/Ню метал
New metal/Ню метал
23:03

Ню-метал (англ. nu metal, похідне від англ. new metal - новий метав) - піджанр альтернативного метала, що з'явився в середині 1990-х років.

Являє собою змішення альтернативного метала і гранжа з такими стилями, як грув-метал, хардкор, індастріал-метал, репкор і ін.[1]. Більшість колективів змішують ню-метал з іншими жанрами, унаслідок чого утворилися декілька основних і величезна кількість менш популярних піджанрів. В кінці 1990-х і початку 2000-х років цей жанр був одним з самих затребуваних на ринку рок-музики.

Смерть лідера легендарної групи Nirvana, Курта Кобейна, в 1994 році дала поштовх до сильного розвитку альтернативної музики з гранж-составляющей. Чистий ню-метал в тому вигляді, в якому його створили основоположники жанру, вдає із себе змішення грув-метала і гранжа. Дуже часто використовується гранжевий хід «спокійно-різко», тобто в куплеті музика і вокал мають нешвидке спокійне звучання, а в приспіві вокал зривається на крик, в хід йдуть жорсткі гітарні ріффи, хоча буває і зворотне. Мелодика досить різноманітна для різних груп, багато уваги приділяється специфічному ритму. У звучанні гітар як правило багато дісторшн, а саме в ранньому ню-метале в групах як правило було по двох гітаристів.

Перші експерименти із звучанням близьким до ню-металу були відмічені за разнимі і далеко не завжди альтернативними групами. Тут варто відзначити Faith No More, Killing Joke, Sepultura. Послухавши їх записи можна легко знайти багато елементів, які згодом з'єднали першопроходці ню-метала.

Проте, прийнято вважати, що першими групами в цьому стилі є Korn, що випустили свій перший повноформатний альбом в 1994-му і Deftones, що дебютують в 1995-му. Не дивлячись на те, що Korn фактично завжди були популярнішою групою, проте від Deftones стиль перейняв теж не мало. Наприклад в творчості групи Linkin Park виразно вгадується мелодика Deftones тільки в менш важкого виконання і з реп-читкой.

Після цього були Orgy, Limp Bizkit, Slipknot, Staind, кожна з цих груп принесла в жанр дуже багато свіжих ідей, зробивши ню-метал до кінця 90-х одним з найпопулярніших стилів в музиці взагалі і в альтернативі зокрема. Пік популяризації стилю припав на вихід альбому Korn - Follow The Leader в 1998 році, де група не тільки довела до блиску звучання, але і провела експерименти, включивши в альбом пісні з реп-читкой. Альбом досяг першого місця в найбільших чартах Америки, Канади і Австралії, отримав безліч нагород, за даними RIAA в США отримав статус 5х платинового. Різноманітність і широкі рамки стилю привели до того, що колись вузький стиль майже андеграундної альтернативи середини 90-х, незвичайно розрісся і в пресі термін ню-метала почали кріпити до будь-якої альтернативної музики, що не вписується в рамки гранжа. Проте до кінця ХХ століття було випущено достатньо велику кількість альбомів, щоб відокремити ранній nu-metal від того, що було в новому тисячолітті.

Ось лише деякі з альбомів, що мають характерні риси стилю:
Korn - 1994 - Korn
Deftones - 1995 - Adrenaline
Staind - 1996 - Tormented
Limp Bizkit - 1997 - Three Dollar Bill, Yalls
Godsmack - 1998 - Godsmack
Korn - 1998 - Follow The Leader
Orgy - 1998 - Candyass
Slipknot - 1999 - Slipknot
Korn - 1999 - Issues
Godsmack - 2000 - Awake
Deftones - 2000 - White Pony

Пізній Nu-metal
Disturbed Live at Deeprock Drive.

В результаті величезної популярності перших ню-метал груп в кінці 90-х і початку 2000-х на сцені з'являється безліч груп-клонів, груп, що знижували тяжкість звучання, прибирали багато характерних особливостей стилю, але при цьому залишаючись в рамках ню-метала. Так, в новому столітті з'явилося багато ню-метал груп, що суміщають в собі пост-гранж, альтернативна доля, репкор і індастріал. Так або інакше рамки жанру ще більш розширилися, а тяжкість і агресивність музики почала поступатися мелодійнішим партіям. Треба сказати, що ню-метал із самого початку вдавав із себе якийсь баланс між мелодійними партіями біля гранжевой музики і жорсткими програшами у дусі грув-метала або індастріала. Але на початку нового століття мелодійність і легкість звучання у нових груп почала сильно превалювати.

Крім бездарних одноденних груп-клонів на сцені з'являються і нові помітніші виконавці, найвидатніші з яких створили своє неповторне звучання на основі вже існуючих заготовок. Зокрема варто відзначити Disturbed, Linkin Park, System Of A Down, Mudvayne, Stone Sour.

Окремо варто згадати репкор, що став в цей час виключно сумішшю ню-метала і репу. Тоді як раніше під репкором розумілася музика Rage Against The Machine і деякі записи нью-скул хардкор груп з реперамі, наприклад Biohazard.

До середини 2000-х в стилі назріває криза по одній простій причині - за десять років існування в жанрі було придумане і зроблене все, що тільки можна. Все нові альбоми і нові колективи відходять від рамок і без того широкого стилю і з'являються перші експерименти з іншими стилями музики. Елементи ню-метала з'являються в грув-метале, металкоре, пост-гранже, фанк-метале і навіть прогрессив-метале. Серед подібних експериментів найбільш примітні роботи Slipknot (2001 - Iowa), Bullet For My Valentine (вся творчість), Raunchy (пізніше), Skindred, Celldweller (пізні альбоми з індастріал-металом), A Perfect Circle. До сьогоднішнього дня більшість кращих представників стилю більшою чи меншою мірою знаходяться в творчій кризі, розпалися або тимчасово припинили роботу. Доля Slipknot під питанням, останні альбоми Korn продаються істотно гірше перших, а увагу широкої публіки прикувала нова хвиля емо. До слова ця, вже третя, хвиля эмо-музыки користується такою популярністю частково і із-за того що активно використовує елементи альтернативи.

Багато учасників популярних ню-метал груп останніми роками активно випускають сольні альбоми, а саме - екс-гітарист Limp Bizkit Вага Борланд пішла у власну групу Black Light Burns, екс-вокаліст System of A Down Серж Танкян зараз займається сольним проектом імені себе, екс-гітарист Korn Брайан Велч також випустив власний сольний альбом під своїм старим псевдонімом Head. Паралельно з роботою в Slipknot вокаліст Кору Тейлор і гітарист Джеймс Рут періодично повертаються до своєї групи Stone Sour.

Таким чином до сьогоднішнього дня за 14 років існування ню-метал пройшов всі можливі ступені розвитку музики: від виступів в дешевих клубах і потертих демо-кассет до мультіплатінових дисків і десятків мільйонів зраджених фанатів.

Список найбільш помітних і таких, що рекомендуються до прослуховую ню-метал альбомів пізнього періоду:
Disturbed - 2000 - The Sickness
Limp Bizkit - 2000 - Chocolate Starfish And The Hotdog Flavored Water
Slipknot - 2001 - Iowa
System Of A Down - 2001 - Toxicity
Linkin Park - 2000 - Hybrid Theory
Drowning Pool - 2001 - Sinner
Skindred - 2002 - Babylon
Godsmack - 2003 - Faceless
Element Eighty - 2003 - Element Eighty
Ill Niсo - 2003 - Confession
Disturbed - 2005 - Ten Thousand Fists
HEAD - 2008 - Save Me From Myself

Інструменти і характерні риси
Електрогітара Ibanez

Гітари
Звучання електрогітар в ню-метале найрізноманітніше, оскільки стиль являє собою суміш з самих різних жанрів. Але є декілька рис, обов'язкових для практично всього сьогодення ню-метал команд. Це звичайно ж сильний дісторшн і дуже часто у поєднанні з іншими гітарними ефектами. Класичного чистого і легкого дісторшена у дусі хеві-метала 80-х практично немає, замість них брудні, або максимально завантажені перевантаженням і ефектами ріффи у поєднанні з могутньою бас-партієй дають нескладне технічно але важке і могутнє звучання. Символ важкої альтернативної музики - електрогітари Ibanez, на них грають багато гітаристів в ню-метале. Лад гітари в даному стилі опускається в Drop D (верхня струна опускається на тон, що дозволяє брати на інструменті на два басові пауэр-аккорда більше), Drop C (аналогічно до попереднього решта всіх струн опускається на тон, а верхня 6-а на два, що дозволяє грати набагато більше акордів в більш низькочастотному басовому спектрі гітари), і навіть Drop B (методика аналогічна - струни опускаються ще на півтону, звучання виходить зовсім вже брудним і басовим, така настройка використовується, наприклад, в Slipknot. Крім стандартних шестріструнних гітар деякі групи часто використовують семиструнні (до ладу додається одна басова струна, що ще більш розширює кількість доступних низькочастотних нот і акордів), наприклад Korn і Limp Bizkit. Часто ріффи беруться з грув-метала. Коли Korn починали грати свої перші тури, Манка і Хед, гітаристи групи, говорили, що гітарні соло - пережиток минулого, що з ними музика стає нудною і нецікавою. Тому в творчості Korn ні в одній пісні немає жодного гітарного соло, а у всьому стилі можна перерахувати по пальцях гітаристів, які їх грають. Тому гітара в ню-метале це перш за все ритм-партія.

Бас
Бас-партії часто граються слепової технікою, що запозичується з фанк-метала. На місце стандартних чотириструнних бас-гитар часто беруться 5-струнні, що серйозно збільшує можливості бас-гітарист. Однією лише басовою партією нерідко супроводжуються куплети або вступи до пісень.

Ударні
Використання подвійних бас-бочек не сильно поширене в стилі. Також нечасто застосовуються швидкісні перекочування по бас-бочкам і бласт-биты. Замість цього використовуються багато інших прийомів з неекстремальних стилів рок-музики. Для різноманітності ударних партій групи Ill Nino і Slipknot використовують перкуссию, а ударні установки найбільш примітних барабанщиків в жанрі - Шенона Ларкина з Godsmack, Джоуї Джордіссона з Slipknot і Майка Венгрен з Disturbed по кількості складових ударною установкою елементів не поступаються іншим стилям сучасної метал-сцени.

Електроніка
Невід'ємна частина багатьох команд в Nu - електронні семпли, без яких група втрачає своє особливе звучання. Використовувані електронні семпли можуть замінювати або доповнювати гру одного з двох гітаристів (перші ню-метал команди майже завжди складалися з двох гітаристів, один з яких грав важкі грувовиє ріффи, а другий високі і короткі програші, часто вони сильно спотворювалися і тому і без того були схожі на нетипове електронне звучання), або привносити в музику индастриал-звучание, як наприклад у Celldweller. Найбільш помітними ді-джеямі в стилі є DJ Lethal з Limp Bizkit, Mr. Hahn з Linkin Park і DJ Сид Уїлсон з Slipknot.

Вокал
Емоційне забарвлення може мінятися від відчаю і депресивності до люті і злого сарказму. Згідно гранжевой структурі зберігається різкий контраст в темпі і натиску між куплетом і приспівом. В цілому для жанру не характерні концептуальні альбоми, проте є декілька прикладів, коли пісні на альбомі об'єднані однією ідеєю або підведені під загальну основу.

    * Лірика групи Disturbed заснована на релігійній тематиці.
    * Альбом Staind - Tormented може вважатися полу-концептуальним - лірика пісень альбому будується навколо ізольованої від соціального спілкування людини, що переживає глибоку депресію і емоційні потрясіння, перед першим треком ліричний герой вимовляє свій монолог, після чого чутні звуки пістолета, що заряджає. Після фінальної пісні ліричний герой вимовляє свої останній передсмертні слова і здійснює самогубство, далі йде прихований трек "похоронів".
    * Дебютний сольний альбом екс-гітариста Korn Брайана Хеда Уелча побудований навколо його особистих переживань і релігійних переконань.

Список груп, що грають в стилі

    * Adema
    * Amatory
    * American Head Charge
    * Celldweller
    * Clawfinger
    * Coal Chamber
    * Deftones
    * Disturbed
    * Drowning Pool
    * Element Eighty
    * Flyleaf
    * Godsmack

   

    * HEAD
    * Ill Nino
    * Kittie
    * Koяn
    * Limp Bizkit
    * Linkin Park
    * Maximum The Hormone
    * Mudvayne
    * Mushroomhead
    * Nevada Tan
    * Orgy
    * Otep
    * P.o.d.

   

    * Papa Roach
    * Sevendust
    * Slot
    * Snot
    * Soulfly
    * Staind
    * STATIC-X
    * Stone Sour
    * Slipknot
    * System of а Down
    * Taproot
    * Tailout Cycle
    * Tracktor Bowling
    * Trapt
    * Twin Method
    * Underground cave









Категорія: Стилі | Переглядів: 2744 | Додав: metal-archives | Рейтинг: 1.0/1 |
Copyright MyCorp © 2024 |